Dag 19 – Detta ångrar jag.

Visst, där är väl ett å annat man ångrar men om jag ångrar det så hade jag gjort det annorlunda om jag hade fått leva om mitt liv, inte sant? Och om jag ångrar det och gör annorlunda om jag lever om mitt liv så får jag andra konsekvenser vilket då leder till att jag inte får samma reslutat som idag, inte sant?
Ärligt, jag älskar mitt liv nu, möjligtvis en och annan grej som fattas men det gör inte mig mindre lycklig för det. Jag mår kanon idag. Jag skulle inte för fem öre ändra på något.

Jag resonerar som så att det finns ingen rättvis, tex du söker jobb, någon annan får det. Det finns inget rättvist i det, troligtvis har den andra personen något du inte har. Den personen i sig har gjort fått andra konsekvenser som gjort den till mer "attraktiv", förstår ni? Allt vi gör för konsekvenser, bra som dåliga. Det är konsekvenserna som skapar oss för vi väljer att välja olika "vägar" i livet som leder oss till olika resultat.
Jag har gjort dumma saker, jag kan ångra men jag kan inte göra det ogjort sen tror jag på att dom "missarna" i längden kommer lära mig något.
Det jag ångrar är små saker, men jag har lärt mig att inte göra om dom och det är en mer erfarenhet i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0