Silken bitterfitta

Har varit dåligt på hästfronten då jag inte har roa eller tid till dom men har tittat till dom, ryktat och försökt fostra lite. Framförallt valacken som nu är en aningen sur på mig, haha. Han får inte gå på mig eller ur hagen förrän jag tycker så och vill det sig illa så får han inte gå till krubban förrän jag tycker det vilket då har gjort att jag har fått en sån bitterfitta så det är helt otroligt, får han chansen så surare han och försöker bitas, inte helt okey detta.

Dock är det äldsta stoet lite tillbakadragen men börjar lätta lite, tycker jag eller inbillar mig däremot börjar det yngsta stoet mjukna lite. Lätt att ha att göra med och inte alls speciellet sur. Idag flyttade hon sig båda sidorna och backade men enbart ljud och rörelser, jag rörde inte henne så mycket. Ingen tynd eller så, la handen mot henne (lätt ofc, så den rörde men inget tryck) bad henne flyttade sig eller backa och utan problem utförde hon det jag bad henne om, vilken lycka. :) Ett litet men underbart framsteg. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0