Kunskap eller inte

Dagens samhälle är lite märkligt kan jag tycka och nu ska jag inte fördjupa mig hur mycket som helst i ämnet för det kan bli ett långt och väldigt djupt inlägg. Men i alla fall, oavsett vad du gör eller håller på med så tycker jag man ska veta det annars är risken större att du förstör mer än gör nytta.

Tex "mina" tre ardennrar, ägarna har noll hästsinne eller kunskap kring dom. Varför då ha häst? Dom används då inte heller till något, dom bara dräller. Jag har inte sett en veterinär där (då det har varit strul med benen), ingen vaccination, avmaskning eller likanande. Den så kallade hovslagaren är en amatör ( om ens det) som (jag tror) inte har en susning om vad han gör. Eller i värsta fall så tror han att det spelar ingen stor roll. Ägarna säger också att det är en hästkarl men jag är skeptisk och visst, gammal metoder kan funka än idag men sopalut och en grov borst med bl a rasp gör mig skeptisk och när man sen dessutom verkar hästar så pass att en av dom knappt kan gå in och ut ur hagen för den är verkar för mycket och underlaget är lite små grusigt och vill inte lyfta på fötterna för det gör ont , den andra markerar på ena frambenet och nej, ingen skada i hagen då jag upptäckte det samma dag han varit där. Anyway, ska man verkligen beblanda sig med något man har dåligt kunskap om när man inte riktigt har koll på vad man gör?

Jag är inte expert så sätt, men jag kan se på deras hovar om dom är överdrivet långa eller åt helvete för mycket verkade. Ärligt talet så gör det oerhört ont i mig att se dessa djur och veta att den som känner dom något och kan dom, samt förstår dom är jag. Jag är även den som tar hand om dig. :( Blä, så dåligt jag kan må över det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0