Långt och hatiskt.

Jag är lite smått arg och måste bli av med det och tråkigt nog hamnar det här.

Albins far sa under en tid av graviditeten att han ville göra ett faderskapstest (vilket känns som ett slag i ansiktet).
När Albin var cirka 4 månader kom frågan på tal igen och det blev ett test. Ett test som visade vad jag visst, han var Albins far.
Vissa säger Albin är lik han och vissa få stunder ser jag det men som sagt, dom är fruktansvärt få.

Idag när vi va och handla så dök hans kusiner upp ( Albins pappas) och då ska han genast visa upp han som om Albin är någon jävla trofé. För det första året av Albins liv så vill jag inte påstå att han har varit överengagerade direkt. Få blöjor, inte många näsor han torkat och inte många sjukdagar han har hjälpt till med. Jag har inte hindrar honom utan med pushat för Albins skulle. Inte heller är det pga av jobb som engagemanget har varit lågt. Bör jag tillägga att det var första gången kusiner såg han? Idag är Albin 1 1/2 år..

Fadern då äcklas högt över en snorig näsa eller kråka från näsan, äcklas högt och tydligt för bajsblöjor. Okey, jag gör inte vågen direkt men jag ser det som ett måste för Albins skulle och göra det. För mig är fadern inget årets pappa direkt. Inte heller när hans sida av släkten kontaktar mig för veta hans klädstorlek eller vad man kan köpa till honom.
Nog om det, vi har glidit ut från historian lite. Åter till city Cross..

Kusinerna påpekar då hur lik Albin är sin far och jag häver "gulligt" ur mig att ändå ville han ha faderskapstest och får svaret "ja men i vår släkt så skaffar man barn till höger och vänster."
Fine, jag kanske bad om det men om nu Albin hade haft en annan pappa vems fel hade det då varit tror du?! Jo mitt. Alltså är det jag som hade varit otrogen. Och komma här och kläcka något sånt till en man inte känner är fel tycker jag. Det kanske är vanligt i er släkt att folk är otrogna och ligger med folk till höger och vänster men inte i min släkt osv.
Men man kan också undra och fråga sig, varför bad fadern om ett faderskapstest? För att han själv inte varit trogen och blir misstänksam på att jag inte heller varit det? Han vill kanske veta för att va säker? Kanske det, men då anser jag att man kan komma med en vettig förklaring vilket han inte gjorde.
Poäng i historien är att det känns som en örfil det här med faderskapstest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0