Ridtur

Åkte iväg med Carro och fick min älskade Renate att rida, som jag brukar få. :p Tycker det är en trevligt framåt häst. Carro fick rara Vera. En bra duo.
Nöjda över hästarna gav vi oss iväg med en plan att rida i skogen vilket vi fick lägga ner rätt fort då jag inte fick över hästen på andra sidan pga vatten, dynga och dike så efter en halvtimmes kämpande gav vi upp och beslöt oss för att rida på en täppa och det gick hyfsat bortsett från att Renates föl hoppade över hagen så vi fick rida tillbaka och lämna honom därefter bege oss och när vi är framme på täppan och vill öka tempot så får hästarna fnatt och det va ungefär som att rida en bomb. Dom stack iväg i galopp, gjorde hopp rätt upp i luften och min bocka och hade sig så det gick sådär. :p Inte för vi blev rädda eller så men jag känner att tappa kontroll och hästen drar till stallet va det sista jag kände för. Så lite markarbete och sen gav vi oss iväg på annat håll och då gick det perfekt, allt va som vanligt men inte så konstigt då det blåste som fan så jag har full förståelse för deras små bus.

Det roliga med den duon är att blir den ena rädd så apar den andra efter och tramsar den ena så gör den andra det också. Men helt klart är det värt det.

När vi sen kom tillbaka och skulle sadla och tränsa av så fråga dom hur det gick och vi svarade och berättade om skogen då fråga dom om vi hade haft spö och använt det för ibland brukar dom tramsa, tro mig det va med och det hjälpte inte men det va hur kul som helst att rida trots att det inte blev i skogen. Längtar redan till nästa gång. :)

Nu dyker snart min mamma + hundar upp så då ska hon göra tårta och sen dyker syster upp när hon är klar hos doktorn.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0