Men va fan.

Självklart ska det vara oflyt. Mamma skulle passat albin idag och jag skulle cyklat till hästarna. Va cykeln färdig? Nej. Va mamma frisk? Självklart inte. Syrran skulle passat med iochmed att cyklen inte va klar och hon va trött så ville jag inte belasta henne så vi gick dit och hem. Men innan vi kom iväg så ringer min styvmorsa och frågar om hon ska köra mig men ingen tycks fatta att jag går men efter lite tid förstod hon. Sen ringer syrran när vi va på väg hem, kolla läget å så. Vad händer utanför sönnarslöv? Jodå, min styvmorsa kör och möter mig, frågar om jag vill ha skjuts hem Nej åter igen. Det fanns mat hos dom, nej tack. Hon kör och vänder, frågar ännu en gång.
Vad är det med folk, förstår dom inte eller hör dom inte vad jag säger?
Kommer hem, då ringer pappa och frågar om jag är hemma.. Hallåja vad tror folk? Att det tar två timmar mellan kvidinge o klippan? Fram och tillbaka ja.
Vad händ nu då? Jodå, då skriver min mamma att hon ska jobba på måndag, vad hon tydligen inte kom ihåg va att jag skulle till doktorn nästa vecka.. Nej nej då har hon tackat ja till jobb nästa vecka.. Men grattis.. "har feber o höll på med bla bla bla".. Jahaja.. Tack för den televerket..

with love. C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0