prylbög

I mina ögon är du inget annat än en prylbög. Någon som går efter mottot "störst, bäst och vackrast". Hur man nu kan vilja göra det. Synas och höras, hela tiden. Är det inte rätt jobbigt? Tro att man är populär för att det finns si o så många runt omkring en, si o så som ringer dig osv. Tror du det är det allt hänger på? Att alla ska hänga efter en, alla ska ringa dig, alla ska vilja va med dig. Är det som är häftigt? Som ger dig status? Tror du att du betyder något då? Är det då du känner att du är någon? Tror du att du är ashäftig för att du har det senaste på marknaden? "woho, precis kommit ut, måste ha den". Ja jo, det är vuxet. I mina ögon är det fixiering vid matierla saker.
Men snälla någon.. Jag tror inte att det är där "värdet" är. Vissa går ihopa, vissa inte. Man väljer själv vad man vill ha för människor runt om sig, samtidigt som man då väljer vad det är för folk man får runt omkring sig.
Jag har hellre en äkta vänner som finns där även om man inte hörs på flera månader än tio falska som ringer stup i kvarten och snacka skit..

Jag älskar mina nära och kära, jag vet var jag har dom och vad det är för typ av människor.


with love. C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0