Tai ni po ni

Valacken fick stå inne idag då han har så frukstnasvärt ont i sin hov. "/ Tråkigt och plågsamt att se han stapla runt i boxen men några gnägg hit o dit för övrigt va han lugn och detta ger mig lite hopp när jag väl ska hantera dom. :) Dela flocken osv, dom måste lära sig det. Dom andra två va lugna där ute, stod och hängde vid grinden och kom rusande när dom va i andra änden o man kom till grinden men för övrig gick det bra, bättre än jag trodde.
Under denna tiden som han har varit skadad har jag på något sätt kommit han lite närmare och har lättare att ta mig till han då jag vet att han är lite hindrar och har ont och mest troligt känner sig hjälplös och låter mig komma nära.
Längtar nu tills han är frisk och jag kan dra igång lite mer med dom. Taskigt att göra det nu när han har ont och är flockledaren. Vill inte göra det värre även om det sitter i hoven men dumt att stressa upp en skadad häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0