Vår på g?

Fick iväg med till stallet, en aning sent kanske men tyckte lillkillen skulle sova lite innan han skulle till sin morfar. I alla fall, kom till stallet och var helt själv på gården, helt underbart. Bara tänk ifred och inte behöva oroa sig för att någon av dom äldre kommer in och vill prata med en, inget fel på dom men rätt skönt att vara själv. :D
Släppte in dom "små" djuren för en liten klippning och borstning. In kommer tre håriga filurer, då jag ser att dom fäller. *woho* Aja, drar igång för att dra bort håret då jag inser att jag får lika mycket på mig som jag drar av, gjorde detta med alla tre och fick ihop en hög som hade kunna bli en ny shetlandsponny, inte helt okey. Insåg då i samma veva att jag skulle få göra detta MINST en gång i veckan.. Suck. Men men, när jag ändå var själv och hade det yngsta stoet i gång passade jag på att ta ut henne från stallet och köra lite hantering från marken. Be henne flytta sig, gå fram, backa osv på mina order. Gick rätt tills hon började hetsa upp sig, om det var för att hon va själv eller blivit illa behandlad under tidare hantering, vem vet? Hon började springa runt mig men fick henne att lugna ner sig och gå fint tillbaka till stallet. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0