Enkelt är ingen sport.

Jag ringde ang mitt förråd som det blev "vandeliserat" (låser klipptes upp och någon satte saker i det).
Så jag tar fram kontraktet och ringer nr som det står där och hör en lagom irriterande röst som säger nr är ändrat och ger mig då siffror.
Jag går in på hemsidan och ser flera nr (tänker tyst för mig själv, skjut mig). Funderar och kolla vilket jag ska ringa. Hittar nr till en växel och sitter och väntar i dryga min invänta på någon mupp ska svara på andra sidan. Och jodå, jag fick svar och skulle ringa skadeservic istället(? Vill minnas det är samma man anmäler hos). Lägger på, ringt annat nr hamnar då hos en ansvarig i, här och häpna, STOCKHOLM(?!?! WTF gick snett där.). Berättar problemet, hon knappar och ställer frågor och vi lägger på. 5 min senare ringer vaktmästaren mig och jag berättar problemet för 3:e gången. Får svaret att han ska kolla upp det och höra av sig senare idag. Jag undrar vad jag ska göra och han ska kolla annars är det en polisanmälan som ska göras.

Ett tag efter samtalet sitter jag i tankar och funderar då. En polisanmäla, på vad? Någon förstörde mitt lås till mitt förråd som stod tomt och satte in sina grejer där. Okej. Vad ska polisen göra? Lär dom ens lägga ner tid på det? Hade jag gjort det? Enligt lag ja men hur fan går man vidare där? Ehöm lönt? Bara säg att jag får kasta ut skiten så kommer jag sätt lapp på förrådet sen, tro mig.

Vafan, jag vill bara ha mitt förråd igen. Få veta att jag kan erövra det igen utan problem. Ev slänga upp en arg lapp i hissen och trapphus för så gör man bara inte. Lite som att din bil stod på gatan så då kan jag prov köra lite.. Ehm, ja men så gör vi i dagens samhälle. Greeeeat!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0