Bra där Nilsson

När jag hoppade på cykel igår (från stallet) så tyckte jag det kändes lite smått konstigt men tänkte att det kanske va mycket grus på vägen och tänkte inte mer på det.
Kommer halvvägs på vägen och det konstiga med cykeln är kvar, dock ingen grus på vägen.
Jag hoppar av och kollar efter. Då har jag fått värsta fetta punkarn på bakdäcket. Great!! Vad gör man? Vänder tillbaka för att le fanskapet upp för en enorm backe? Nej. Tänkte snabbt att nån kanske kunde hämta mig, typ min pappa. Men nej, deras bil är lite sönder (ev på väg att gå åt helvete med styr-servo-nånting) och deras cykelhållare funka inte sist och dom har ingen bilstol till Albin. Så vad gör då Nilsson?

Ja självklart cyklar hon den andra halvan hem med ett fett kört bakdäck! Lite jobbigt, något tröttsamt men vafan gör man?


Idag har jag gått typ 1 1/2 timme (till dagis och sen köpt slang) och mår lite ruttet för att kan inte kan cykla idag när det nästintill är vindstilla. -.- Men min alltiallo vän, även känd som kamraten jag kör till tandläkaren ska laga däcket och så fick jag låna hans bil. :) Så snäll han är. :)

Jag hade säkert kunna fixa cykeln själv men dels är bakdäck det värsta man vill byta, sen är där barnstol på, ovan på detta så har jag über Allan super svårt att få av och på däcket. Vill lära mig det men bara den däckprocessen kan få mig att sparka sönder cykeln. Så nej, den biten överlåter jag till proffs. Dock så ska mina kunniga vänner få lära mig att laga bilar. Sånt man kan laga utan att behöva bo eller leta upp en verkstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0