Dina djur-din ensak. Mitt barn-min ensak

Jag kan på ett sätt ta att jag fick "tillsägelse"/skit av veterinären och samt av hästägaren (veterinären sa till ägaren som i sin tur sa till mig) angående medicinen till hästen som va sjuk men jag gjorde precis som jag blev tillsagad och för att veterinären i sin tur inte har full koll är inte mitt fel men allt blev. Den skiten jag fick där kan jag ta på ett sätt just för att det är era hästar. 
Något jag dock inte tänker ta är när min roll som mamma ifrågasätts, vilken gjorde idag. 
Nu när det börja skymma vid kvart i sex- sex så blir det stallet senare än i vintras (vilket man fattar) och i vintras när gubben las in sa jag att jag möjligvis behövde hjälp när hästarna ska in men nu när jag har gjort det så många gånger själv så behöver jag ingen hjälp. Plus att det är sådär kul att jobba med ögonen på sig och dels runt ens son (vilket jag har ändå). 
Så när tanten idag kom ut så (hade varit sin sak om det va för Albin men det va det inte) sa hon att hon skulle hjälpa mig och fixar jag att mocka och ta in samt ha ett öga på min son så kan jag fixa det själv och behöver ingen hjälp med att slänga upp lite mat i krubborna. Så till svar fick hon av mig att jag behöver ingen hjälp utan jag har gjort det så många gånger nu så jag fixar det själv. 
Så börja hon med sitt jävla pjal om ja men jag vill ju inte att hästarna ska springa på han. Rar som jag kan vara svara jag med, Jag har koll när jag tar in hästarna och det är mitt barn och jag har koll så att han inte blir skadad. 
Tanten sa jaja och vände på klacken och gick!

Kom inte här och påstå bristande koll på mitt barn när jag vet vad jag gör med era hästar och så, och att mitt barn är säker när dom tas in. Börja inte med något påpekande i min mammaroll, ha klart för dig om det.
Inte mitt fel att du sitter men en gubben som är vek efter sjukhusvistelsen och att ni har gård med häst å hund och fan vet allt och tyckder livet är lite tråkigt just nu, lämna mig och min son till att ta hand om hästarna istället!! 

Gud vad arg jag är när jag tänker på det... Åh stackars era djur!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0