Känslan som uppstår när det brinner

För typ en timme sen hörde jag en smäll och sen lös det upp lite i mitt fönster mot gatan. Första tanken, nån idiot smäller smällare så jag tittar ut och ser tre äckliga snorungar springa som satan. 1+1=2. Helt klart dom!!
Ser en flaska brinna på gatan och folk som ropar väck grannarna det brinner i en lokal från er bort. Paniken som sprider sig är obeskrivlig. Försöker få tag på grannen en våning upp, ingen respons. Tar mitt barn med täcke runt och försöker väcka vad jag kan... Upp en våning och dom är halvvägs ute. Går och fyra brandbilar, en polisbil, väktare, ambulans, räddningstjänst you name it.

Vårt hus va inte i fara tydligen men kunde blivit. Elden är släckt och vi ligger i säng. Snart upp igen för dagis å lite annat.. God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0