Löpning, försiktigt? Inte min grej.

I och med att jag håller på att avlida på plats som jag längtar efter min löpning så blir det lite ändrade planer här. Första rundan efter 2 1/2 veckors vila blir på söndag. Behöver jag tillägga att jag längtar? Åh ja, visst bör man starta lite försiktigt och jag vet att jag borde göra det frågan är om jag kommer kunna det? Vilja och lust samt längtan efter att springa är större än tankarna på att ta det försiktigt. Det är så jag undrar om jag ens kan ta det försiktigt? Kanske inte när det gäller mig, då ligger det väldigt långt ner på listen av starka egenskaper.
Och vad jag vill minnas har jag aldrig varit den typ som tar det försiktigt, inte när det bara gäller mig själv.

Stretcha har jag endast gjort på gymnastiklektionerna i skolan , aldrig annars. Nu senaste när jag började springa så var det pang på och rätt ut i spåret, jag började i och för sig "försiktig" då jag hade ett program att följa sen att det gick och åt helvete pga fel skor och kanske för att jag sprang lite för mycket med dålig utrustning men Im back och med ordentliga skor så då kör vi som alltid, pang på, bäst så. ;)
Försiktighet kan ligga med i tankarna någonstans, rätt skor finns men hur det går återstår att se på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0